Hur kan man hålla igång pluggandet?

Jo, jag har tänkt mycket på nu att skärpa mig i skolan och komma igång med betygen och inte hamna efter, så jag har tänk på några tips som säkert får er oxå att tänka lite hur nu kan få nytta av att lära er bättre och roligare.

           

- Man har en skrivbok som man tycker känns bäst, antingen en för varje ämne eller en med flera flikar så man inte blandar allt.
- Ha färgpennor, så de både blir roligare och bättre för minnet och pluggandet att komma ihåg.
- Sitta i klassrummet där de antagligen är luftigare, inte sitta brevid din bästa klasskompis som gör att ni börjar prata, för då kan de enna och de andra drabba varan.
- Ha musik på lektionerna då ni ska göra enskilda arbeten, så du inte blir störd.
- ha en flaska vatten, en frukt eller liknade som håller dig pigg på eftermiddagen!
- Är man sjuk så ta reda på va du missat och plugga på det.
- Försök att ha en nära vänner eller en klasskompis som kan stötta dig och hjälpa dig att läsa texter eller svara på frågor!

För att klara av att plugga

-sitt i lugn och ro,
- Ha gäran på favorit kläderna så du känner dig fri.
- ha musik på
-dumt att skutta upp allt så plugga när allt finns kvar i huvudet
- Skriv  rent anteckningarna på datorn!
- Man kan alltid ha något smått att äta på, frukt, gdis, popcorn, morätter mm :)

Ja de va allt jag har att börja med tror jag, finns säkert massa fler saker som gör en till en bättre elev!..Skriv gärna era tips och ideer :)

Sov Gott
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test