Tisdag - om kursen

Hej
nu tänkte jag skriva lite om helgens kurs. Den va från i fredags till i söndags. vi var på Sigtunas Folkhögskola! såååå jävla läskigt ställe. Hela stället var kristet och sånt. de läg en varsin bibel på rummen och sånt..på kvällarna hörde man skrik i från rummen! och jag såg bara att det var folk i från själva skolan som var där. och dom sov i en annan del utav huset!.



Men men..nog med de läskiga. Jag mötte Linnéa och Emil på Centralen och senare kom Maria och Eddie med tåget i från Göteborg. Sen tog vi oss på olika sätt till Märsta. Och när vi kommer fram undrar vi vart Maria och Eddie är som tog regonalttåg..!! självklaart har dom åkt förlångt..! (bra början!)  Men i allfall. sen mötte vi upp alla andra och han som var kursansvarig. Tog bussen till folkhögskolan. tog runt 20 min!. sen var de bara att få rummen och börja fixa lite. fast vi kom lagom till middagen så de var bara gå upp och äta..de va fisk som vanligt! haha..vi fick seriöst bara fisk!

Efter maten var de bara att påbörja kursen. Jens Orback var där och hade föreläsning (ni ser han på bilden åvan) Han var intresan att diskutera med! =)

sen var de lite annat vi gjorde och sen var de dax för en samarbets övning. alla skulle blåsa upp en ballong och skriva sitt namn på den. Och alla ballonger skulle hålla sig i luften tills musiken stannade. När den stannat ska man ta en ballong. leta upp den som de står på ballongen och sen börja måla av huvudet. man gör en del i taget. och då slutar det med att flera olika har gjort på en ballong. det var roligt. =)



 Så här såg jag ut!



   


Senare vart de kvällssmörgås och fritt. jag tror att jag och Linnéa som sov hos mig (även hennes pojkvän) jag tror vi somnade runt 03:30 haha..inte bra! 
 
Lördag: 
jag vaknade upp vid halv 9 för att gå upp och äta supergod frukost. de fanns så mycke gott. Jag gjorde mig en egen flingblandning. tog en hemmagjord fralla med skinka, sallad gurka och tomat! hur gott låter inte det? självklart vart det kokt ägg och juice och massa sånt. =)

Sen vid halv 10 började kursen igen. Vi gjorde kuver som man skulle få post i och hängde upp dom på väggen. Jag fick massa söta brev =)
   
  

Sen vart de fika och man tog lite luft och sånt. de va trevligt..

'

Så kul hade vi på pausen haha!!


Sen började nästa pass då vi hade föreläsningar och lunch =)

   



Under lunchen fick vi en lång rast då jag och några andra gick till affären som var en bra bit bort de va mysigt. fast vi hittade inte dirket dit och jag var den ända stokholmaren så dom trodde att jag hitta hahah..!! vilket jaag jorde..(smart som jag är så följde jag busshållplatserna, för då borde man komma till centrumet) hahaha..

      

Sen var de kurs igen då skulle vi rita hur barn i Sverige hade det och va de finns för tillgångar. och samma sak hur de var i ett annat fattigt land! vi diskuterade varför de var så och hur otriligt lyckliga vi borde vara som har de så pass bra!

    

Det var verkligen en rolig kurs. jag har inte tid att skriva resten just nu, så fortsättning kommer :D

 

Kram


Kommentarer
Postat av: Anna

svar: jadå de ska bli jätteroligt att du ska följa med! :) är sjukt taggad nu inför berlin!

2009-03-24 @ 20:29:56
URL: http://annabanna.blogg.se/
Postat av: Anna

åh, tack! :)



jaha, men då blir det ju extra roligt att åka nu :) de ska bli kul att åka med dig med :)

2009-03-25 @ 14:14:33
URL: http://annabanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test