Nervösare kan ingen vara

Seriöst varenda muskel är spänd och gör ont, varje nerv skakar och jag vet inte hur jag ska klara av att vänta dessa timmar innan jag ska sjunga. Som tur är har jag faktiskt använt mig utav den mentalaträningen vi har i skolan. Haha..Så jag ser allt framför mig och att allt kommer gå bra. Men så fort jag somnat så drömmer jag att det kommer gå åt helvete..haha..

Jag har varit med i en tävling förut och det var i högstadiet i en tävling som hette Hemmestafestivalen 2007. Min musiklärare hörde att jag kunde ta tonen i Carolas låt Främling. Och då var han bestämmd och sa att jag skulle bli joker i tävlingen ( för jag skulle aldrig sökt friviligt) Eftersom jag var rätt utanför i skolan så var det ingen som trodde att jag kunde sjunga mm.. Så alla höll på under tiden! Men jag blev inte svag för det. När det var dax att sjunga klarade jag av att hitta dansstegen och glädjen.  Alla blev ställda när dom hörde mig, och det slutade med att jag vann hela skiten och folk började säga hej till mig i skolan.. Det blev en vändning för mig året då jag slutade 9:an!! Förstår inte varför man ska bli accepterad om man är bra på något. Jag var ju fortfarande samma Jennie!!

Så i kväll ska jag ha samma känsla i kroppen som jag hade när jag sjöng i Hemmestafestivalen!


Klipp i från Hemmestafestivalen 2007

 

Kram


Kommentarer
Postat av: Fiffi

Gumman du är verkligen bäst och jag tror att du har en bra chans. Du måste bara våga släppa loss och skita i vad dom tänker =)



Love ya! (sitter med familjen och hejjar här ifrån)

2010-01-25 @ 11:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test